خدمات – پرسش های متداول

 

ثبت و پیگیری سفارش

 

۱دوست دارم از ارگانیک سرا خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من می‌رسد؟

پاسخ  دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی به این کسب و کار رسمیت و اعتبار می‏‌بخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا می‏‌شود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما می‏‌توانید در صفحه اصلی وب سایت ارگانیک سرا با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.

 

۲آیا برای خرید از ارگانیک سرا، حتما باید در سایت عضو باشم؟

پاسخ بله، با این که بدون وارد شدن به سایت می‏‌توانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل نمایید.

با عضویت در ارگانیک سرا می‌توانید:

– سریع‌تر و ساده‌تر خرید کنید

– به سادگی سوابق خرید و فعالیت‌های خود را مدیریت کنید

– لیست علاقمندی‌های خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید

– نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید

– در جریان فروش‌های ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید

 

۳آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

پاسخ شما در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید.

 

۴آیا می‌توانم برای شخص دیگری از ارگانیک سرا خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟

پاسخ بله، پس از انتخاب محصولات موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در ۴ مرحله تکمیل خواهد شد: ۱) ورود به اطلاعات کاربری، ۲) اطلاعات ارسال سفارش، ۳) بازبینی سفارش و ۴) اطلاعات پرداخت.

در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” انتخاب آدرس”، شما می‌توانید با انتخاب گزینه “افزودن آدرس جدید” آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

 

۵از وضعیت سفارشی که ثبت کرده‏‌ام، چگونه می‌‏توانم مطلع شوم؟

پاسخ ارگانیک سرا با ارسال پیامک‏، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام می‏‌کند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، می‏‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه “سفارشات من” از وضعیت آن مطلع شوید. 

توجه داشته باشید کهشماره های ۵۰۰۰۲۲۲۴۰۶۳ و  ۱۰۰۰۹۱۳۷۲۱۵۴۵۲  تنها شماره‌‌ هایی هستند که ارگانیک سرا از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می‌کند. بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان ارگانیک سرا، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام ارگانیک سرا است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به Info@organicsara.ir اطلاع دهید. همچنین این شماره‌ها، سامانه ارسال پیامک هستند که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه ارگانیک سرا را به اطلاع کاربران می‌رسانند و روشن است که امکان دریافت پیام‌های شما از طریق این شماره وجود ندارد.

 

 

۶آیا می‌‏توانم محصولاتی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

پاسخ خیر، در حال حاضر تنها محصولاتی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت ارگانیک سرا با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده‌‏اند.
۷می‌‏توانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟

پاسخ:  تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.

پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید.
۸بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با ارگانیک سرا تماس بگیرم؟

پاسخ:  خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش ارگانیک سرا با شما تماس خواهند گرفت.
۹می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟

پاسخ:  خیر، به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم ‏باید سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.

 

محصولات عرضه شده در ارگانیک سرا

 

  • چه محصولاتی در ارگانیک سرا عرضه می شود؟

پاسخ:  ارگانیک سرا محصولات غذایی متنوع ، سالم و ارگانیک شامل :   نان ، آرد ، غلات ، حبوبات ، خشکبار و مغزیجات ، میوه ، صیفی جات تازه ، سبزیجات خشک ، مربا ، رب گوجه فرنگی و رب انار ، روغن ها و گیاهان دارویی و معطر ، انواع چای و دمنوش ، گلاب و عرقیجات ، چیپس میوه و انواع گوشت ، مرغ ، تخم مرغ ویژه را در مجموعه ای کامل از سبد غذایی شما ، با ارائه گواهینامه های معتبر بهداشت ،سلامت و کیفیت از مراکز گواهی دهنده معتبر داخلی و خارجی(سازمان استاندارد ایران ، سازمان غذا و دارو ، گواهینامه ارگانیک ۱۱۰۰۰ ایران و گواهینامه های معتبر اتحادیه اروپا ) عرضه می نماید.
۲برای انتخاب و خرید محصولات در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی وجود دارد که در تصمیم‏ گیری به من کمک کند؟

پاسخ کارشناسان بخش تولید محتوای ارگانیک سرا تمام تلاش خود را می‏‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید هر کالا در سایت موجود، کافی و روشن باشد. شما راه‌‏های مختلفی برای کسب اطلاعات تکمیلی و تخصصی محصولات در ارگانیک سرا دارید.همچنین ارگانیک سرا نقدها و نظرهای کاربران را با دیدگاه بی‏طرفانه در سایت نمایش می‏‌دهد که مطالعه آنها می‏‌تواند در انتخاب کالا به شما کمک کند.
۳محصولاتی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟

پاسخ:  گاهی به دلایل مختلف مانند شرایط فصلی وضعیت برخی از محصولات در وب سایت به “ناموجود” تغییر پیدا می‏‌کند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست، با این حال ارگانیک سرا تلاش می‏‌کند تا این محصولات مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند. در صورتی که قصد خرید کالایی با وضعیت “ناموجود” یا “به زودی” را دارید، می‏‌توانید برای اطلاع از موجود شدن و عرضه کالا در سایت ارگانیک سرا، از سرویس “به من اطلاع بده” که در صفحه جزئیات محصول قرار دارد، استفاده کنید تا به هنگام عرضه آن کالا در سایت، از طریق ایمیل یا پیامک به شما اطلاع رسانی شود.
۴آیا ممکن است محصولی را که سفارش می‏‌دهم موجود نباشد؟

پاسخ:  محصولات دارای قیمت که در سایت ارگانیک سرا با وضعیت “موجود” مشخص شده، در انبار ارگانیک سرا موجود و قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این محصولات نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع‏‌ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته گاهی برای برخی از محصولات در صورت ثبت سفارش‏‌ها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا می‌شود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، عرضه آن محصولات در سایت به صورت موقت متوقف می‌شود.

همچنین در طرح تشویقی فروش شگفت انگیز روزانه، تعدادی از محصولات با تخفیف‏‌هایی بسیار ویژه‌‏تر نسبت به فروش‏های ویژه عرضه می‏‌شوند که تنها برای چند ساعت امکان سفارش‏ گذاری دارند. در مواردی که به دلیل استقبال کاربران موجودی کالا زودتر از موعد مقرر به پایان برسد، وضعیت کالا به “ناموجود” تغییر می‏‌کند و امکان سفارش گذاری وجود نخواهد داشت.
۵آیا تعداد خرید از یک کالا در ارگانیک سرا محدودیتی دارد؟

پاسخ:  به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک کالا در ارگانیک سرا وجود ندارد، با وجود این با توجه به اینکه موجودی قابل فروش برای هر کالا در هر زمان متفاوت است، برخی اوقات محدودیت‏‌هایی در تعداد قابل سفارش از یک کالا اعمال می‏‌شود.

 

پرداخت

 

۱مبلغ سفارشم را چگونه می‏‌توانم پرداخت کنم؟

پاسخ همگی کاربران ارگانیک سرا می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت ارگانیک سرا، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین امکان واریز بانکی یا واریز کارت به کارت به شماره حساب‏‌های اعلام شده در سایت ارگانیک سرا برای همه کاربران وجود دارد.

در صورتی که آدرس تحویل سفارش، یکی از شهرهای تحت پوشش تحویل اکسپرس ارگانیک سرا باشد، مشتریان می‌‏توانند هزینه را هنگام تحویل سفارش، در محل به صورت نقدی یا از طریق دستگاه کارتخوان سیار یا سامانه USSD پرداخت کنند.

برای اطلاعات بیشتر می‏توانید به صفحه روش‌‏های پرداخت مراجعه کنید.
۲با استفاده از کارت کدام بانک‌ها می‌توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟

پاسخ:  شما می‌توانید با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت ارگانیک سرا، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

هم اکنون بانک‌های آینده، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، تجارت، توسعه صادرات، رفاه، سامان، سپه، سرمایه، سینا، صادرات، صنعت و معدن، کارآفرین، کشاورزی، مسکن، ملت، ملی، دی، انصار، قرض‌الحسنه مهر ایران، رسالت، ایران زمین، گردشگری، حکمت ایرانیان، توسعه تعاون، قوامین، بانک شهر و موسسه اعتباری توسعه در شبکه شتاب فعال هستند.
۳آیا پرداخت در محل، شرایط و محدودیت‏‌هایی دارد؟

پاسخ:  بله، هنگامی که تعداد و مبلغ سفارش از میزان خاصی بالاتر باشد امکان پرداخت نقدی وجود ندارد که این محدودیت در تماس تلفنی مرکز امور مشتریان ارگانیک سرا به مشتری اعلام خواهد شد.
۴ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟

پاسخ:  گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا ۷۲ ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.
۵آیا می‌‏توانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟

پاسخ:  در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.
۶آیا می‌توانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟

پاسخ خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی ارگانیک سرا از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.